vrijdag 7 juni 2013

DIY little origami enveloppes


dit is waarschijnlijk helemaal het verkeerde moment
met dit mooie weer,
voor een gezellig vouw-dingetje
als ik jou was zou ik lekker naar het strand gaan,
of ergens aan de waterkant gaan picknicken..
maar wie weet..mocht je zin hebben..
hierbij een heel eenvoudig te vouwen envelopje,
ik vond het in een origamiboekje...






bij het oorspronkelijke patroontje
gebruiken ze geen lijm
ik heb het hoekje wel vastgelijmd 
(bij het begin van de pijl)
dan zit het net wat steviger

in the original pattern the didn't glue it,
I did, it's firmer like that..




je kan de envelop groter en kleiner maken,
door simpelweg een groter of kleiner papiertje te nemen,
als het maar vierkant is..

you can make the envelope bigger or smaller
by taking a larger or smaller paper
it always has to be a square..


wel, geniet van het zonnetje..
fijne dag
-X-

37 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke DIY weer! Als ik klaar ben met wachten tot ik naar huis kan (kantoorbanen zijn niet leuk als het mooi weer is, gniffel) ga ik gelijk mooie papiertjes zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke! Die ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, ik had gisteren een kaartje gemaakt voor het grote jubileum van mijn ouders morgen en was op zoek naar een leuk envelopje. En voilà !
    Het is me gelukt. Keifier.
    Bedankt voor de leuke tip ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk, mooie envelopjes, ga ik ook zeker eens proberen (als het weer minder mooi weer is). Ik vind het altijd fijn om te zien hoeveel je eigenlijk zelf kan maken, daar ben ik de laatste tijd veel mee bezig.
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel voor de uitleg. Kan ik in het weekend lekker gaan vouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, maar dit kan ook in het zonnetje.
    Prima timing deze DIY...ben bezig met uitnodigingen voor
    kleine meiden verjaardagsfeestje...en zelfgemaakt is toch het leukst!

    xx enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en duidelijk uitgelegd! Ik bewaar het inderdaad voor een andere dag. Ik pak zo de picknickmand en ga de hort op...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vrolijk envelopjes! die bewaar ik voor ene minder zonnige dag inderdaad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig! Geniet van de zon :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! In de tuin in de zon knutselen kan ook heel goed hoor :) (Als het niet te hard waait...)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi werkje om in het zonnetje te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hier word ik zo blij van, en van het zonnetje ook al, prima combie, zeg ik.
    Dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die ga ik meteen eens uitproberen....mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk! Ik had net het idee om zelf envelopjes te maken voor een uitnodiging. Ik ga het zeker eens proberen ! Dank je! :) --- nuniya.blogspot.be ---

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk zeg!!!
    Liefs Theetje...
    Ga je zelf ook lekker de zon in?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prima idee en makkelijk, het kan ook in de zon! ;-) fijn weekend. Groetjes paula

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful envelopes! As always a feast for the eyes!
    I also just tinkered envelopes and wanted to show the tutorial ... and I would very much like to refer to your blog as a source of inspiration. Could I do that?
    Greetings from Germany
    Kerstin♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Had nog een leuke verpakking nodig voor cadeau kaarten....deze envelopjes dus! Erg leuk! Kan ook heel goed als je op je werk even niets te doen hebt.
    Hartelijke Groet en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke envelopjes!
    En wat lief dat je er een tutorial bij hebt gemaakt, zodat wij ze zelf kunnen maken. Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hele leuke, net uitgetest maar ergens bijstap 2 loopt het mis en krijg ik een heel scheef envelopje?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk... ik zit achter de laptop te vouwen... Dat doe ik niet vaak en moet best een beetje om mezelf lachen! Mooi weekend! Anny.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oooeeehh i like!! wat een leuke tutotial :D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wederom een erg leuk en makkelijk projectje...dankjewel! Zit lekker op de bank envelopjes te vouwen en smile op mijn gezicht om het resultaat! Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke DIY, is al gepind! Volgend schooljaar ga ik dat zeker eens maken met de leerlingen! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Ingrid,

    Wát een leuke blog heb jij zeg!
    Wat wordt ik hier vrolijk van.
    Via de blog van mijn vriendin 'theetje' ben ik op jouw blog gekomen.
    Heb zelf niet zoveel met computers...en dus ook geen eigen blog....maar jouw site, staat inmiddels wel bij mijn favorieten!
    Ik geniet van al jouw verhalen, sommige zó herkenbaar, vooral die over 'huizen'. Maar ook de knutsels zijn bij mij favoriet.
    Hoop dat jouw blog, jouw zelf ook veel positieve energie geeft!
    Veel plezier ermee.

    Een lieve groet, Caroline.



    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou ondertussen vliegen de blaadjes van de bomen en is het dus het perfecte weer om te vouwen. De eerste ging wat scheef maar daarna... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hoi ik vind het een hele mooie envelop maar bij mij lukt het niet gr

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel schattige toevoeging aan een normaal envelopje :)
    Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hier vind je echt alles! supertoffe site!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Grrr het lukt me echt niet! Tussen stap twee en drie ga ik hopeloos de mist in... Is de redding nabij? Ik zou het zo graag willen kunnen, ik vind ze zo cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Waar komen de ontzettend mooie papiertjes vandaan?
    Ik ben verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)